Pro zobrazení nabídky programů ve Vašem kraji klikněte níže a kontaktujte daného koordinátora:
Liberecký, Středočeský a Ústecký kraj: Kateřina Babková kbabkova@etickavychova.cz
Královéhradecký kraj: Vít Pospíšil vpospisil@etickavychova.cz
Moravskoslezský kraj: Tereza Šimiková tsimikova@etickavychova.cz
Olomoucký kraj: Drahoslava Stehlíková dstehlikova@etickavychova.cz
Zlínský kraj: Přemysl Šeděnka psedenka@etickavychova.cz
Zbývající kraje: prevence@etickavychova.cz
Liberecký, Středočeský a Ústecký kraj:
Třída/Ročník |
Délka programu (vyuč. hodiny) |
Typ rizikového chování | Název programu | Lektor |
1. st. ZŠ |
|
|
||
4. |
4 |
Školní šikana |
Místo pro všechny |
Jaromír Babka, Kateřina Babková |
4. |
2 |
Návykové látky |
Řekni NE drogám |
Jaromír Babka |
5. |
4 |
Školní šikana |
Já ve skupině |
Jaromír Babka, Kateřina Babková |
5. |
2 |
Kyberšikana a další formy kybernetické agrese |
Řekni NE v síti |
Jaromír Babka |
2. st. ZŠ |
|
|||
6.- 9. |
4 |
Podpora psychické odolnosti |
J.A.K. z minusu na plus |
Jaromír Babka, Kateřina Babková, Radek Hejret |
6. | 4 | Školní šikana | Jaromír Babka, Kateřina Babková | |
6. | 2 | Návykové látky | Jaromír Babka | |
7. | 4 | Školní šikana | Jaromír Babka, Kateřina Babková | |
7. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Jaromír Babka | |
8. | 4 | Podpora psychické odolnosti | Jaromír Babka, Kateřina Babková | |
8. | 2 | Návykové látky | Jaromír Babka | |
9. | 2 |
|
Jaromír Babka
|
|
|
||||
SŠ |
||||
1.- 4. |
4 |
Podpora psychické odolnosti |
J.A.K. z minusu na plus |
Jaromír Babka, Kateřina Babková, Radek Hejret |
Královéhradecký kraj:
Třída/Ročník |
Délka programu (vyuč. hodiny) |
Typ rizikového chování | Název programu | Lektor |
1. st. ZŠ |
|
|||
1.- 2. | 2 | Školní šikana |
O jedné tajuplné jeskyni |
Vít Pospíšil, Jan Kučera |
1.- 2. | 2 | Záškoláctví / rizikové chování v dopravě |
Kůzlátka, kůzlátka, otevřete vrátka |
Vít Pospíšil, Jan Kučera |
2.- 3. | 2 | Rizikové chování v dopravě |
Strážci pravidel |
Vít Pospíšil, Jan Kučera |
3.- 4. | 2 | Školní šikana |
Všude dobře, doma nejlíp |
Vít Pospíšil, Jan Kučera |
3.- 5. | 2 | Školní šikana |
Jsme jedna parta |
Vít Pospíšil, Jan Kučera |
3.- 5. | 2 | Školní šikana |
Všechno jde vyřešit |
Vít Pospíšil, Jan Kučera |
3.- 5. | 2 |
Netolismus / Kyberšikana a další formy kybernetické agrese |
Sedmero moří internetu |
Vít Pospíšil, Jan Kučera |
4.- 5. | 2 |
Tomíčkovi k jeho 3.narozeninám |
Radek Hejret |
|
4.- 5. | 1 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etický program) |
Vánoce, Velikonoce, Hus, Komenský, Bible |
Jana Hlávková |
2. st. ZŠ |
|
|||
6.- 9. |
4 |
Podpora psychické odolnosti |
J.A.K. z minusu na plus |
Vít Pospíšil, Jan Kučera, Radek Hejret |
5.- 7. | 2 | Návykové látky | Vít Pospíšil, Jan Kučera, Drahoslava Stehlíková | |
6.- 7. | 2 | Školní šikana | Drahoslava Stehlíková | |
6.- 7. | 2 | Školní šikana | Drahoslava Stehlíková | |
6.- 7. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Vít Pospíšil, Drahoslava Stehlíková | |
6.- 7. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Vít Pospíšil, Drahoslava Stehlíková | |
6.- 7. | 2 |
Netolismus |
|
Drahoslava Stehlíková |
6.- 7. | 2 | Školní šikana | Vít Pospíšil, Drahoslava Stehlíková | |
7.- 9. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus | Drahoslava Stehlíková | |
7.- 9. | 2 | Alkohol | Vít Pospíšil, Jan Kučera, Drahoslava Stehlíková | |
7.- 9. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus | Radek Hejret | |
7.- 9. | 2 | Rizikové sexuální chování | Vít Pospíšil | |
9. | 2 |
Rizikové sexuální chování |
Jan Kučera, Drahoslava Stehlíková, Vít Pospíšil |
|
7.- 9. | 2 | Rizikové sexuální chování | Drahoslava Stehlíková | |
7.- 9. | 2 | Rizikové sexuální chování | Vít Pospíšil | |
9. | 2 | Netolismus | Vít Pospíšil | |
6.-9. | 1 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etický program) |
Vánoce, Velikonoce, Komenský, Bible |
Jana Hlávková |
SŠ |
|
|
||
1.- 4. |
4 |
Podpora psychické odolnosti |
J.A.K. z minusu na plus |
Vít Pospíšil, Jan Kučera, Radek Hejret |
1.- 2. | 2 |
Rizikové sexuální chování |
Jan Kučera, Drahoslava Stehlíková, Vít Pospíšil |
|
1.- 2. | 2 | Rizikové sexuální chováníí |
Drahoslava Stehlíková |
|
1.- 2. | 2 | Rizikové sexuální chování | Vít Pospíšil | |
1.- 2. | 2 | Rasismus / xenofobie | Radek Hejret | |
1.- 2. | 2 |
Vít Pospíšil |
||
1.- 2. | 2 |
|
Vít Pospíšil |
|
1.- 2. | 2 | Školní šikana | Vít Pospíšil, Drahoslava Stehlíková | |
1.- 2. | 1 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etický program) |
Komenský, Bible |
Jana Hlávková |
Moravskoslezský kraj:
Třída/Ročník |
Délka programu (vyuč. hodiny) |
Typ rizikového chování | Název programu | Lektor |
1. st. ZŠ |
|
|||
1.- 2. | 2 | Školní šikana |
Kamarádi nerostou na stromě |
Drahoslava Stehlíková |
1.- 2. | 2 | Školní šikana |
O jedné tajuplné jeskyni |
Tereza Šimiková, Roman Brzezina |
1.- 2. | 2 | Záškoláctví / Rizikové chování v dopravě |
Kůzlátka, kůzlátka, otevřete vrátka |
Jana Hlávková |
1.- 2. | 2 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etický program) |
Seznamte se s Komenským |
Denisa Mouchová, Jana Hlávková, Miriam Paszová, Tereza Šimiková, Jan Rokosz, Roman Brzezina |
2.- 3. | 2 |
Školní šikana / Rizikové chování v dopravě |
Strážci pravidel |
Jana Hlávková, Tereza Šimiková |
2. | 2 |
Školní šikana |
Naše třídní království |
Tereza Šimiková, Roman Brzezina |
2. | 2 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etický program) |
Vánoce a Velikonoce jako jeden příběh |
Miriam Paszová, Roman Brzezina |
3. | 2 | Školní šikana |
Dokážeš se omluvit? |
Miriam Paszová, Roman Brzezina |
3. | 2 | Školní šikana |
Pět jazyků lásky |
Jana Hlávková, Miriam Paszová, Tereza Šimiková, Jan Rokosz, Roman Brzezina |
3. | 2 |
Média - proč mluvit pravdu |
Miriam Paszová, Roman Brzezina, Drahoslava Stehlíková |
|
3.- 5. | 2 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etický program)
|
Tajemství husích stop (O Janu Husovi) |
Miriam Paszová, Drahoslava Stehlíková |
4. | 2 |
Školní šikana |
Jsme jedna parta |
Jana Hlávková, Miriam Paszová, Roman Brzezina, Drahoslava Stehlíková |
4. | 2 |
Školní šikana |
Všechno jde vyřešit |
Jana Hlávková |
4. | 2 |
Tomíčkovi k jeho 3.narozeninám |
Radek Hejret |
|
4. | 2 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etický program) |
Bible - jeden z klenotů naší kultury |
Jana Hlávková, Miriam Paszová, Jan Rokosz, Roman Brzezina |
4.- 5. | 2 |
Podpora psychické odolnosti |
Komenského příběh lidskosti |
Jana Hlávková, Miriam Paszová, Tereza Šimiková, Jan Rokosz, Roman Brzezina, Radek Palacký |
5. | 2 |
Radek Palacký, Jana Hlávková |
||
5. | 2 |
Závislost na ICT |
Radek Palacký |
|
5. | 2 |
Návykové látky |
Kouření - slepá ulička |
Drahoslava Stehlíková, Roman Brzezina |
5. | 2 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etický program) |
Rodina - Umíme se domluvit |
Drahoslava Stehlíková, Roman Brzezina |
2. st. ZŠ |
|
|||
6.- 9. |
4 |
Podpora psychické odolnosti |
J.A.K. z minusu na plus |
Denisa Mouchová, Jana Hlávková, Miriam Paszová, Tereza Šimiková, Jan Rokosz, Radek Palacký, Radek Hejret |
7.- 9. |
2-3 |
Podpora psychické odolnosti |
Jak zvládat těžkosti? |
Denisa Mouchová, Tereza Šimiková, Miriam Paszová, Drahomíra Stehlíková, Radek Palacký, Přemysl Šeděnka |
6. | 4 | Školní šikana |
Fantastická šestka |
Denisa Mouchová, Miriam Paszová, Tereza Šimiková, Roman Brzezina |
6. | 2 | Školní šikana |
Zvládneme to spolu ? |
Denisa Mouchová, Jana Hlávková, Miriam Paszová, Tereza Šimiková, Roman Brzezina, Drahoslava Stehlíková |
6. | 2 | Podpora psychické odolnosti |
Komenského příběh lidskosti |
Jana Hlávková, Miriam Paszová, Tereza Šimiková, Jan Rokosz, Roman Brzezina, Radek Palacký, Drahoslava Stehlíková |
6.- 8. | 2 | Návykové látky | Drahoslava Stehlíková | |
7. | 2-4 | Školní šikana |
Vztahy a komunikace ve třídě |
Denisa Mouchová, Miriam Paszová, Radek Palacký, Drahoslava Stehlíková |
7. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Radek Palacký, Drahoslava Stehlíková | |
7. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Radek Palacký, Drahoslva Stehlíková | |
7. | 2 |
Netolismus |
Radek Palacký, Drahoslava Stehlíková |
|
7. | 2 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etický program) |
Hus jak ho neznáte |
Miriam Paszová, Jan Rokosz, Drahoslava Stehlíková |
7.- 9. | 2 |
Velikonoce - je něco silnějšího než smrt ? |
Miriam Paszová, Tereza Šimiková, Denisa Mouchová |
|
7.- 9. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus | Drahoslava Stehlíková | |
7.- 9. | 2 | Alkohol | Drahoslava Stehlíková, Radek Palacký, Jana Hlávková, Roman Brzezina | |
7.- 9. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus | Radek Hejret | |
8. | 2 | Rizikové sexuální chování | Denisa Mouchová, Roman Brzezina, Radek Palacký, Drahoslava Stehlíková | |
8. | 2 | Posílení hodnot v kolektivu (Etický program) |
Poznej Bibli skrze příběh / Bible v 21.st. |
Miriam Paszová, Jana Hlávková, Jan Rokosz |
8.- 9. | 3 | Poruchy příjmu potravy | Přemysl Šeděnka | |
8.- 9. | 2 | Pravda a lež na internetu (Fake news) |
Přemysl Šeděnka, Radek Palacký
|
|
8.-9. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Přemysl Šeděnka, Radek Palacký | |
8.-9. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Radek Palacký, Drahomíra Stehlíková | |
8.-9. | 2 |
Rizikové sexuální chování |
Denisa Mouchová, Roman Brzezina, Drahoslava Stehlíková, Radek Palacký |
|
9. | 2 | Rizikové sexuální chování | Drahoslava Stehlíková | |
9. | 2 | Rizikové sexuální chování |
Vztahy, sex a antikoncepce |
Drahoslava Stehlíková |
9. | 2 |
Podpora psychické odolnosti (Etický program) |
Rodina, která má budoucnost |
Miriam Paszová, Denisa Mouchová, Roman Brzezina |
9. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus |
Jak se vyznat v náboženstvích |
Miriam Paszová, Roman Brzezina |
9. | 2-3 | Seberozvoj a motivace | Přemysl Šeděnka | |
|
|
|||
SŠ |
|
|||
1.- 4. |
4 |
Podpora psychické odolnosti |
J.A.K. z minusu na plus |
Denisa Mouchová, Jana Hlávková, Miriam Paszová, Tereza Šimiková, Jan Rokosz, Radek Palacký, Radek Hejret |
1.- 4. |
2-3 |
Podpora psychické odolnosti |
Jak zvládat těžkosti? |
Tereza Šimiková, Drahomíra Stehlíková, Radek Palacký |
1.- 4. | 2 |
Kyberšikana a další formy kybernetické agrese |
Pravda a lež na internetu (Fake news) |
Přemysl Šeděnka, Radek Palacký |
1.- 2. | 2 |
Školní šikana |
Zvládneme to spolu? |
Denisa Mouchová, Miriam Paszová, Tereza Šimiková, Roman Brzezina, Drahoslava Stehlíková |
1.- 2. | 2-3 |
Rizikové sexuální chování |
Denisa Mouchová, Roman Brzezina, Drahoslava Stehlíková, Radek Palacký |
|
1.- 2. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus | Radek Hejret | |
1.- 2. | 2 |
Přemysl Šeděnka, Radek Palacký |
||
1.- 2. | 2 | Netolismus / Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Radek Palacký | |
1.- 2. | 2 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etický program) |
Bible v 21. stol. |
Miriam Paszová, Jana Hlávková |
1.- 3. | 2 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etické programy) |
Hus jak ho neznáte |
Miriam Paszová |
1.- 3. | 2 |
Podpora psychického zdraví |
Komenského příběh lidskosti |
Denisa Mouchová, Miriam Paszová |
4. + 2.roč. gymnázií | 2-3 | Seberozvoj a motivace | Přemysl Šeděnka |
Olomoucký kraj:
Třída/Ročník |
Délka programu (vyuč. hodiny) |
Typ rizikového chování | Název programu | Lektor |
1. st. ZŠ |
|
|||
1.- 2. | 2 | Školní šikana |
Kamarádi nerostou na stromě |
Klára Kouřilová |
3.- 4. | 2 | Školní šikana |
Dokážeš se omluvit? |
Klára Kouřilová |
3.- 5. | 2 | Školní šikana |
Jsme jedna parta |
Klára Kouřilová, Radek Palacký |
3.- 5. | 2 |
Netolismus |
Sedmero moří internetu |
Klára Kouřilová |
4.- 5. | 2 |
Tomíčkovi k jeho 3.narozeninám |
Radek Hejret |
|
4.- 5. | 2 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etické programy) |
Vánoce / Velikonoce / Komenský / Bible |
Jana Hlávková |
5. | 2 |
Netolismus |
Radek Palacký |
|
2. st. ZŠ |
|
|||
6.- 9. |
4 |
Podpora psychické odolnosti |
J.A.K. z minusu na plus |
Radek Palacký, Radek Hejret |
7.- 9. |
2-3 |
Podpora psychické odolnosti |
Jak zdolávat těžkosti? |
Drahomíra Stehlíková, Radek Palacký, Přemysl Šeděnka |
6.- 7. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Radek Palacký | |
6.- 7. | 2 |
Netolismus |
Radek Palacký, Drahoslava Stehlíková |
|
6.- 8. | 3-4 | Školní šikana | Radek Palacký | |
6.- 8. | 2 | Školní šikana | Drahoslava Stehlíková | |
6.- 8. | 2 | Návykové látky | Drahoslava Stehlíková, Klára Kouřilová | |
6.- 9. | 2 | Školní šikana | Drahoslava Stehlíková, Klára Kouřilová, Radek Palacký | |
6.-9. | 2 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etické programy) |
Vánoce / Velikonoce / Komenský / Bible |
Jana Hlávková, Drahomíra Stehlíková |
7.- 9. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus | Drahoslava Stehlíková | |
7.- 9. | 2 | Alkohol | Drahoslava Stehlíková, Radek Palacký, Klára Kouřilová | |
7.- 9. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus | Radek Hejret | |
7.- 9. | 2 | Rizikové sexuální chování | Radek Palacký | |
8.- 9. | 3 | Poruchy příjmu potravy | Přemysl Šeděnka | |
8.- 9. | 2 | Pravda a lež na internetu (Fake news) |
Přemysl Šeděnka, Radek Palacký
|
|
8.-9. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Přemysl Šeděnka, Radek Palacký | |
8.-9. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Radek Palacký, Drahomíra Stehlíková | |
8.-9. | 2 |
Rizikové sexuální chování |
Drahoslava Stehlíková, Radek Palacký |
|
9. | 2 | Rizikové sexuální chování | Drahoslava Stehlíková, Klára Kouřilová | |
9. | 2 | Rizikové sexuální chování |
Vztahy, sex a antikoncepce |
Drahoslava Stehlíková |
9. | 2-3 | Seberozvoj a motivace | Přemysl Šeděnka | |
SŠ |
|
|||
1.- 4. |
2-3 |
Podpora psychické odolnosti |
Jak zdolávat těžkosti? |
Přemysl Šeděnka, Drahomíra Stehlíková, Radek Palacký |
1.- 2. | 2 |
Rizikové sexuální chování |
Radek Palacký |
|
1.- 2. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus | Radek Hejret | |
1.- 2. | 2 |
Přemysl Šeděnka, Radek Palacký |
||
1.-2. | 2 | Netolismus / Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Radek Palacký | |
1.- 2. | 2 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etické programy) |
Komenský, Bible |
Jana Hlávková |
1.- 4. | 3 |
Poruchy příjmu potravy |
Přemysl Šeděnka |
|
1.- 4. | 2 |
Přemysl Šeděnka, Radek Palacký |
||
4. + 2.roč. gymnázií | 2-3 | Seberozvoj a motivace | Přemysl Šeděnka |
Zlínský kraj:
Třída/Ročník | Délka programu (vyuč. hodiny) | Typ rizikového chování | Název programu | Lektor |
1. st. ZŠ | ||||
3.- 5. | 2 | Školní šikana | Jsme jedna parta | Radek Palacký |
4.- 5. | 2 | Tomíčkovi k jeho 3.narozeninám | Radek Hejret | |
4.- 5. | 1 | Posílení hodnot v kolektivu (Etické programy) | Vánoce / Velikonoce / Komenský / Bible | Jana Hlávková |
5. | 2 | Netolismus | Radek Palacký | |
2. st. ZŠ | ||||
6.- 9. | 4 | Podpora psychické odolnosti | J.A.K. z minusu na plus | Radek Palacký, Radek Hejret |
7.- 9. | 2-3 | Podpora psychické odolnosti | Jak zdolávat těžkosti? | Drahomíra Stehlíková, Radek Palacký, Přemysl Šeděnka (jen 9.tř.ZŠ) |
6.- 7. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Radek Palacký | |
6.- 7. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Radek Palacký | |
6.- 7. | 2 | Netolismus | Radek Palacký, Drahoslava Stehlíková | |
6.- 8. | 3-4 | Školní šikana | Radek Palacký | |
6.- 8. | 2 | Školní šikana | Drahoslava Stehlíková | |
6.- 8. | 2 | Návykové látky | Drahoslava Stehlíková | |
6.- 9. | 2 | Školní šikana | Radek Palacký, Draoslava Stehlíková | |
6.-9. | 2 | Posílení hodnot v kolektivu (Etické programy) | Vánoce / Velikonoce / Hus / Komenský / Bible | Jana Hlávková, Drahomíra Stehlíková |
7.- 9. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus | Drahoslava Stehlíková | |
7.- 9. | 2 | Alkohol | Drahoslava Stehlíková, Radek Palacký | |
7.- 9. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus | Radek Hejret | |
7.- 9. | 2 | Rizikové sexuální chování | Radek Palacký | |
8.- 9. | 3 | Poruchy příjmu potravy | Přemysl Šeděnka | |
8.- 9. | 2 | Pravda a lež na internetu (Fake news) | Přemysl Šeděnka, Radek Palacký | |
8.-9. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Přemysl Šeděnka, Radek Palacký | |
8.-9. | 2 | Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Radek Palacký, Drahomíra Stehlíková | |
8.-9. | 2 | Rizikové sexuální chování | Drahoslava Stehlíková, Radek Palacký | |
9. | 2 | Rizikové sexuální chování | Drahoslava Stehlíková | |
9. | 2 | Rizikové sexuální chování | Vztahy, sex a antikoncepce | Drahoslava Stehlíková |
SŠ | ||||
1.- 2. | 2 | Rizikové sexuální chování | Radek Palacký | |
1.- 2. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus | Radek Hejret | |
1.- 2. | 2 | Přemysl Šeděnka, Radek Palacký | ||
1.-2. | 2 | Netolismus / Kyberšikana a další formy kybernetické agrese | Radek Palacký | |
1.- 2. | 1 | Posílení hodnot v kolektivu (Etické programy) | Komenský, Bible | Jana Hlávková |
1.- 4. | 3 | Poruchy příjmu potravy | Přemysl Šeděnka | |
1.- 4. | 2 | Přemysl Šeděnka, Radek Palacký | ||
4. + 2.roč. gymnázií | 2-3 | Seberozvoj a motivace | Přemysl Šeděnka |
Zbývající kraje ČR:
Třída/Ročník |
Délka programu (vyuč. hodiny) |
Typ rizikového chování | Název programu | Lektor |
1. st. ZŠ |
|
|||
4.- 5. | 2 |
Tomíčkovi k jeho 3.narozeninám |
Radek Hejret |
|
4.- 5. | 1 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etické programy) |
Vánoce / Velikonoce / Komenský / Bible |
Jana Hlávková |
2. st. ZŠ |
||||
7.- 9. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus | Radek Hejret | |
6.-9. | 1 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etické programy) |
Vánoce / Velikonoce / Komenský / Bible |
Jana Hlávková |
SŠ |
|
|||
1.- 2. | 2 | Extremismus, rasismus, xenofobie, antisemitismus | Radek Hejret | |
1.- 2. | 1 |
Posílení hodnot v kolektivu (Etické programy) |
Komenský / Bible |
Jana Hlávková |
// Cena realizace jedné lekce preventivního programu Úcta k Životu (2 vyuč. hodiny) je 1700,- Kč.
// Cestovní náhrady se účtují dle platné vyhlášky MPSV.
// Lektor může škole po vzájemné dohodě poskytnout individuální slevu z ceny realizace PP či cestovních náhrad.
// Výsledná cenová kalkulace je uvedena v příloze ke smlouvě. Fakturace proběhne po realizaci všech lekcí PP v daném kalendářním měsíci. Podkladem pro všechny platby je faktura se splatností 10 kalendářních dní ode dne jejího elektronického odeslání Poskytovatelem Objednavateli. V pochybnostech se má za to, že každá faktura byla doručena třetí den po jejím odeslání.
Objednávka může být učiněna emailem či telefonicky, ale vždy je nutné specifikovat název lekce, třídu, počet žáků a navrhovaný datum a čas. Na základě objednávky se uzavírá smlouva a je vytvořena cenová nabídka. Dále jsou vyplněny úvodní dokumenty, které specifikují charakter a vybavení školy a rovněž třídní kolektivy.
Pro více informací a objednávku programu kontaktujte naše lektory nebo se obraťte na kancelář Etické a charakterové výchovy: prevence@etickavychova.cz.
„Bližší podmínky spolupráce“ najdete zde.
Níže jsou uvedeny anotace k jednotlivým lekcím primární prevence.
Jak zdolávat těžkosti (3.-9.ročník ZŠ a všechny ročníky SŠ)
Obtížné životní situace přicházejí, ať chceme nebo ne. Buď je na nás necháme dopadnout, nebo se je budeme učit zvládat, či je dokonce můžeme využít k něčemu dobrému. Rádi bychom společně s žáky v této lekci přicházeli, jak na to můžeme jít a co v tom pro nás může být užitečné. Inspirací nám k tomu bude životní příběh J. A. Komenského, který to v životě neměl také jednoduché.
Lekce je připravena jednu vyučovací hodinu do online prostředí a samozřejmě i prezenčně, pokud budou školy otevřené. Výborně se hodí do předmětů prvouka/ přírodověda na prvním stupni (od 4. třídy) či výchova ke zdraví/občanská výuka na druhém stupni ZŠ či SŠ. Použít ji můžete také jako třídnickou hodinu.
Jako bonus pak máme pro učitele k dispozici návaznou hodinu "Jak si udržet dobrou kondici" zaměřenou na zdravou životosprávu a psychohygienu, kterou s žáky mohou dále využít.
Strážci pravidel (1. a 2. ročník ZŠ)
Lekce je zaměřena na pochopení důležitosti pravidel ve školním i mimoškolním životě, která chrání naše vztahy, zdraví a majetek. Žáci se ocitají na divokém západě a stávají se šerify, kteří se mají postarat o pořádek na daném místě. V rámci scének modelují, co by se stalo, kdyby se pravidla nedodržovala. Na závěr mají v rámci třídního kolektivu ocenit žáky, kterým se v daných pravidlech daří. Žáci si také stanovují cíle, co by chtěli v rámci pravidel v dalším období zlepšit, aby se z nich stali skuteční ochránci pořádku a pravidel.
O jedné tajúpné jeskyni (1. a 2. ročník ZŠ)
Lekce je prevencí šikany. Pomáhá žákům, aby se mezi sebou lépe poznali, věděli navzájem o svých vlastnostech, v čem jsou si podobní a v čem se naopak liší. Lekce je postavena na příběhu Slon a mravence od spisovatelky Daisy Mrázkové a zaměřuje se na posílení silných stránek každého žáka. V příběhu o zvířátkách žáci poznávají, jak využít vzájemných rozdílností k budování přátelství a spolupráci v týmu. Učí se vzájemné toleranci a vymýšlí, jak vytvořit prostředí, kde bude všem dobře.
Kamarádi nerostou na stromě (1. a 2. ročník ZŠ)
Interaktivní program zaměřený na prevenci šikany. Pomáhá žákům, aby lépe poznali zájmy a přednosti každého jednotlivce. Inspiruje k rozvíjení kamarádských vztahů i mimo školu. Žáci se učí stanovovat zdravé hranice ve vztazích, rozhodují v modelových situacích, co je vhodné a co je za hranou. Pracují s emocemi, učí se odmítnout nebezpečné nabídky od vrstevníků i dospělých. Seznámí se s vhodným postupem, jak se zachovat v nouzi, příp. koho požádat o pomoc nebo o radu.
Kůzlátka, kůzlátka otevřete vrátka (1. a 2. ročník ZŠ)
Lekce je prevencí rizikového chování při setkání s cizími lidmi v různých situacích. Podkladem je pohádka „Kůzlátka, kůzlátka otevřete vrátka“. Obecným záměrem v první části lekce je vyhnout se nebezpečným situacím a setkáním s cizími lidmi. Úspěšné řešení žáci modelují i ve scénkách dle vylosovaných námětů. Ve druhé části si žáci zopakují telefonní čísla na tísňové linky a to, jakým způsobem má být veden rozhovor na těchto linkách, aby dokázali efektivně přivolat pomoc.
Interaktivní program je prevencí šikany. Pomáhá žákům, aby se dovedli k sobě vhodně chovat. Lekce se věnuje praktickým krokům, jak předcházet chybám, jak chybu uznat, omluvit se a jak ji napravit. Na modelových situacích si žáci mohou představit reálné důsledky agresivního chování či záměrného ubližování včetně možných zákonných postihů nevhodného chování. Žáci jsou motivování ke společensky vhodnějším strategiím řešení konfliktu, než je fyzický útok, pomsta či jiná forma agrese.
Všude dobře, doma nejlíp (3. a 4. ročník ZŠ)
Lekce je zaměřena na zdravé vztahy v rodině, které samozřejmě mají přesah do vztahů v rámci školního kolektivu a pomáhá tak k předcházení šikany ve třídě. Lekce slouží k základnímu zmapování vztahů žáků v jejich rodině a k posílení zdravých principů fungování rodiny. Důraz je položen na to, že každý člověk má právo vyjádřit nesouhlas, pokud se mu nelíbí, co druhý dělá. Žáci se seznámí s postupem, jak se zachovat v nouzi, příp. koho požádat o pomoc nebo o radu.
Lekce předchází šikaně, pomáhá žákům, aby se mezi sebou lépe poznali, věděli navzájem o svých zájmech a přednostech. Zaměřuje se na posílení silných stránek každého žáka. Na příkladu květiny pak žáci poznávají, které věci kamarádství posilují a které ho ničí. Interaktivní úkoly přinášejí inspirace k navazování a rozvíjení kamarádských vztahů i mimo vyučování. Na závěr mají všichni žáci možnost v rámci hry písemně ocenit jeden druhého.
Všechno jde vyřešit (3. - 5. ročník ZŠ)
Lekce se zabývá nejčastějšími potížemi dětí ve škole. Důraz je kladen na posílení zdravého sebevědomí žáků, uvědomění si, že každý má jiná obdarování a každému jdou věci (včetně učení) jiným tempem. Děti mají možnost nahlédnout do způsobů učení, které jim nejvíce vyhovují. V rámci aktivit se snaží společně vyřešit úkol, což jim pomáhá uvědomit si, jaký jsou tým a co mohou vylepšit. Na závěr má každý z žáků vymyslet a napsat, v čem by mohl pomoci, aby v jejich třídě bylo příjemněji a aby byli lepší parta.
Interaktivní program se zaměřuje na včasné předcházení rizikům kyberšikany. Pomáhá dětem zmapovat možná úskalí internetu a motivuje k bezpečné plavbě virtuálním světem. Interaktivně se v lekci pracuje s příčinami a důsledky základních forem kyberšikany. Žáci konfrontují své povědomí a postoje s aktuálními příběhy na internetu a připomínají si možnosti toho, kam se obrátit v případě útoku „kyberžraloka“.
Tomíčkovi k jeho 3.narozeninám (4. - 5. ročník ZŠ)
Na příkladu konkrétního příběhu malého dítěte z období holocaustu se žáci prvního stupně základních škol seznámí interaktivní formou s tím, jak strašlivé důsledky mělo uplatňování rasistické ideologie v praxi. Nenásilnou a hravou formou jsou žákům prezentovány nejen nehostinné podmínky života malého Tomíčka v terezínském ghettu, ale také hrdinný protinacistický odboj obou jeho rodičů.
Tento program se zabývá klasickým adiktologickým tématem – závislostí na nikotinu. Žáci se dozví, jak vzniká a funguje závislost a jak nesnadné je se z ní vymanit. Důraz je kladen na hledání příčin, proč nejčastěji lidé s kouřením začínají, dále podrobně probíráme zdravotní důsledky a finanční náročnost zneužívání nikotinu. Společně se zamýšlíme nad přínosnějšími možnostmi trávení volného času. Součástí je také trénink odmítání cigaret ve vrstevnické skupině pomocí hraných scének.
Poruchy příjmu potravy (6. - 9. ročník ZŠ)
Program prezentuje jednotlivé poruchy příjmu potravy, příčiny jejich vzniku a jejich následné projevy. Poukazuje na závažnost problematiky PPP, na její charakter závislosti a psychické poruchy i na fakt, že nemalé procento PPP končí smrtí. Dále je cílem seznámit posluchače se způsoby, jak se chovat k někomu, kdo již PPP trpí a ukázat na možnosti, jak dané osobě pomoci. V lekci jsou sdíleny reálné příběhy lidí, na kterých je ukázána záludnost této nemoci. Jelikož si lektor sám dlouhodobě procházel různými formami PPP, bude mluvit z hluboké vlastní zkušenosti a otevřeně se o ní podělí s posluchači.
Lekce se zabývá tím, co to znamená být “in”. Jestli lze na svém charakteru pracovat stejně, jako na image a co to obnáší. Podněcuje k pozitivnímu vnímání sebe sama a taky k zamyšlení, jestli to, co očekáváme od druhých, chceme sami dávat.
Program je zaměřený na porozumění mezi rodiči a dětmi v období dospívání. Dospívat znamená učit se rozhodovat – o životním stylu, o svých přátelích, o sobě. To vyvolává časté konflikty s okolím. Lekce definuje hlavní zdroje konfliktů a nabízí rady, jak jim předcházet a jak proaktivně investovat do vztahu s rodiči.
Kyberšikana (6. - 7. ročník ZŠ)
Lekce je zaměřena na prevenci kyberšikany a rizik internetu. Žáci se budou učit identifikovat rizikové oblasti sociálních sítí, porozumí fenoménu “digitální stopa, prožijí si hru s falešnými účty a v rámci nedokončených příběhů kyberšikany budou navrhovat vhodná řešení a opatření do situace obětí. Lekce vede k aktivnímu používání 3 strategií obrany (“štítů”) proti nebezpečným lidem v komunikaci na ve virtuálním světě.
Program vede k zamyšlení nad rozumným užíváním sociálních sítí a kyberprostoru vůbec. Jednotlivé aktivity umožní žákům nahlédnout vhodnost či nevhodnost sebeprezentace a sdílení intimních informací či materiálů v prostředí sociálních sítí. Důraz je kladen na oblast tajemství a ochranu svého soukromí. Zároveň budou žáci motivováni k demaskování nereálných a lživých sdělení či materiálů v prostředí internetu.
Závislost na ICT (6. - 7. ročník ZŠ)
Jedná se o interaktivní program, který se zabývá tím, jak působí moderní komunikační technologie a jejich přehnaná konzumace na psychiku nejmenších. Řeší začínající gambling u řady hráčů PC her a hraní agresivních her, které jsou doporučené až od 18+. Zmiňuje nebezpečí vyskakovacích oken a přináší doporučení, jak zabezpečit svůj internetový prohlížeč. V programu se žáci dozví, jaký je doporučený „bezpečný“ čas na ICT a jak v této věci komunikovat s rodiči. Společně s dětmi lektor hledá alternativy k času strávenému na ICT.
Program, který formou různých aktivit a her vede děti k dialogu, diskusi a k formulaci vlastních názorům v rámci třídního kolektivu. Hlavním cílem je vést děti k tomu, aby se naučily pomáhat a myslet na druhé bez očekávání odměny. Důležitá je jedinečnost a hodnota každého žáka a jeho následné zapojení do sítě vztahů ve třídě. Tento zážitkový program je vhodnou prevencí šikany.
Zvládneme to spolu? (6. - 7. ročník ZŠ)
Lekce podporuje zdravé vztahy v třídním kolektivu a tím pomáhá předcházení šikany. Skrze interaktivní hry pomáhá žákům, aby se mezi sebou lépe poznali, dokázali překonávat kritické momenty a zaměřovali se svoje silné stránky. Žáci poznávají zdravé hranice ve vztazích a objevují činitele, které ještě ovlivnit mohou a které již ne. Lekce klade důraz na to, že každý člověk je součástí nějakého kolektivu a tak je i spoluodpovědný za kvalitu vztahů, které v něm budou.
Lekce předchází projevům potlačujícím práva menšin a rizikovému chování namířenému proti druhé osobě. Zejména různým formám intolerance, agresivního chování založeném na antisemitismu, rasizmu, extrémismu a xenofobii. Vede žáky v osobní reflexi k práci s emocemi, rozpoznávání přiměřených hranic a pokládá základy prosociálního chování bez předsudků. Lekce se zaměřuje na přiměřený odhad situací, které mohou dospívajícího člověka potkat, pracuje s modelovými situacemi a strategiemi jejich zvládání.
Cílem tohoto interaktivního programu je předat informace o zrádnosti závislosti a ukázat na rizika spojená s pitím alkoholu z hlediska tělesného vývoje, ale i zdravotních a sociálních důsledků. Dále je lekce zaměřena na podporu zdravého sebevědomí dospívajících a změnu postojů k alkoholu jako k nebezpečné návykové látce, kterou lze požívat s mírou až v dospělosti. Nakonec žáci vytvářejí „vakcínu proti závislosti“, kterou namíchají ze zásad a doporučení, které sami vymýšlejí další mladé lidi.
Na příkladu holocaustu se žáci interaktivní formou dozvědí o tom, jak strašlivé důsledky mělo uplatňování rasistické ideologie v praxi. Jsou vedeni k tomu, aby o tomto jevu samostatně uvažovali a naučili se citlivosti na projevy předsudků, rasismu, antisemitismu, xenofobie a extremismu, které se vyskytují i v současné době. Program obsahuje příběh pamětníka holocaustu a využívá autentické dobové dokumenty včetně originálních video dokumentů.
Program pomáhá mladým lidem podpořit zdravý přístup ke vztahům jak v rodině, tak mezi sebou za pomoci aktivit, her a diskuze. Dětem a dospívajícím v dnešní době chybí pozitivní vzory a motivace ke kvalitním mezilidským vztahům. Program je podporou pro ty děti a mladé lidi, kteří ve svém životě dobré vztahy nezažili. Program zdůrazňuje fakt, že chození mezi chlapci a dívkami začíná přátelstvím. Učí děti, jaké jsou fáze vztahu a základní komunikační techniky.
Program informuje mladé lidi o rizikovém sexuálním chování a možných způsobech přenosu HIV/AIDS a nakažení HPV. Lekce směruje k odpovědnosti při navazování partnerských vztahů, vyzdvihuje hodnoty jako je věrnost, sebeúcta, respekt k druhému pohlaví a sexuální zdrženlivost. Cílem je omezení rizikového chování mládeže, počtu nechtěných těhotenství, snížení rizika nákazy HIV/AIDS a pohlavně přenosných chorob. Nabízíme poradenství, a kontakty na příslušná odborná pracoviště.
Tvůj život - tvá volba (prevence HPV) (7. - 9. ročník ZŠ)
Lekce je prevencí rizikového chování v sexuální oblasti, předčasného začátku pohlavního života, náhodných známostí a promiskuity. Záměrem první části lekce je pomoc při vytváření žebříčku životních hodnot a zdravé sebeúcty. Podpora zdravého a bezpečného způsobu života a samostatného rozhodování. Druhá část seznamuje s virem HPV, se třemi základními formami prevence, ale také upevňuje zdravé postoje v oblasti partnerských vztahů.
Lekce pojednává o citlivém, ale velmi aktuálním tématu, které se týká chlapců a dívek na druhém stupni ZŠ. Cílem je seznámit žáky s mýty o pornografii, ukázat rizika vedoucí až k závislosti a také posílit jejich zdravé chování v oblasti intimity.
Smysluplná láska (8. - 9. ročník ZŠ)
Interaktivní program vede účastníky k zodpovědnému přístupu k partnerským vztahům, rozvoji vlastních konstruktivních postojů a uvážlivé volbě partnera. Vychází z tezí, že trvalý láskyplný partnerský vztah „nepadá z nebe“ tak, že najdeme toho pravého, ale je podmíněn rozhodnutím a správnými postoji a roste systematickým úsilím obou partnerů. Počáteční okouzlení je krásné a důležité, ale pomíjí. O láskyplný vztah musíme pečovat a stojí za to o něj usilovat.
Manipulace s fakty je na internetu běžně rozšířená. Mladí často nerozumí manipulativním technikám, které se na internetu používají za účelem podvodu, krádeží, dezinformací a zábavy. Program napomáhá rozvoji kritického myšlení na konkrétních příkladech, které mladí lidé znají z internetu (manipulace s fotkami a videi, dezinformace, tzv. šmejdi na internetu). Učí žáky, jak si ověřovat zdroje.
Sexting a kybergrooming (8. - 9. ročník ZŠ)
Program vede k zamyšlení nad rozumným užíváním sociálních sítí a kyberprostoru vůbec. Žáci budou seznámeni s aktuálními fenomény sexting a kybergrooming a s tím, jakou nesou odpovědnost a potencionální právní následky jejich pachatelé. Jednotlivé aktivity umožní žákům nahlédnout vhodnost či nevhodnost sebeprezentace a sdílení intimních informací či materiálů v prostředí sociálních sítí. Důraz je kladen na oblast tajemství a ochranu svého soukromí.
Lekce se nejen tím, kolik času tráví mladí na sociálních sítích a počítačových hrách na internetu, ale také rizikovým obsahem. Zabývá se tím, proč si lidé snadno berou na internetu nějakou masku. Vede žáky k tomu, aby se pokusili zjistit, na jakém základě stojí jejich identita v rámci jejich virtuálního života v kyberprostoru. Program vede k sebepřijetí, sebeúctě, novodobému hrdinství a odvozování své identity od zdravých základů.
Manipulace - začarovaný kruh (8. - 9. ročník ZŠ)
Zdravé (rovnocenné) mezilidské vztahy jsou založeny na svobodě. Vztah, ve kterém opakovaně dochází k manipulaci, kdy jeden z aktérů nakonec (u)dělá to, co nepovažuje za správné, není zdravý a tedy ani dlouhodobě šťastný. Interaktivní program založený na příkladech ze života cílí k zodpovězení následujících otázek: Jak rozpoznat manipulaci ve vztahu ? Jaké mohou být konkrétní způsoby manipulace ve vztazích? Jak čelit manipulativnímu jednání s námi? Jak se chovat a komunikovat, aby druzí měli svobodu volby?
Program informuje mladé lidi o rizikovém sexuálním chování a možných způsobech přenosu HIV/AIDS a nakažení HPV. Lekce směruje k odpovědnosti při navazování partnerských vztahů, vyzdvihuje hodnoty jako je věrnost, sebeúcta, respekt k druhému pohlaví a sexuální zdrženlivost. Cílem je omezení rizikového chování mládeže, počtu nechtěných těhotenství, snížení rizika nákazy HIV/AIDS a pohlavně přenosných chorob. Nabízíme poradenství, a kontakty na příslušná odborná pracoviště.
Tvůj život – tvá volba (prevence HPV) (1. - 2. ročník SŠ)
Lekce je prevencí rizikového chování v sexuální oblasti, předčasného začátku pohlavního života, náhodných známostí a promiskuity. Záměrem první části lekce je pomoc při vytváření žebříčku životních hodnot a zdravé sebeúcty. Podpora zdravého a bezpečného způsobu života a samostatného rozhodování. Druhá část seznamuje s virem HPV, se třemi základními formami prevence, ale také upevňuje zdravé postoje v oblasti partnerských vztahů.
Lekce pojednává o citlivém, ale velmi aktuálním tématu, které se týká i chlapců a dívek na SŠ. Cílem je seznámit žáky s mýty o pornografii, ukázat rizika vedoucí až k závislosti a také posílit jejich zdravé chování v oblasti intimity.
Antisemitismus a holocaust (1. - 2. ročník SŠ)
Na příkladu holocaustu se žáci interaktivní formou dozvědí o tom, jak strašlivé důsledky mělo uplatňování rasistické ideologie v praxi. Jsou vedeni k tomu, aby o tomto jevu samostatně uvažovali a naučili se citlivosti na projevy předsudků, rasismu, antisemitismu, xenofobie a extremismu, které se vyskytují i v současné době. Program obsahuje příběh pamětníka holocaustu a využívá autentické dobové dokumenty včetně originálních video dokumentů.
Lekce se nejen tím, kolik času tráví mladí na sociálních sítích a počítačových hrách na internetu, ale také rizikovým obsahem. Zabývá se tím, proč si lidé snadno berou na internetu nějakou masku. Vede žáky k tomu, aby se pokusili zjistit, na jakém základě stojí jejich identita v rámci jejich virtuálního života v kyberprostoru. Program vede k sebepřijetí, sebeúctě, novodobému hrdinství a odvozování své identity od zdravých základů.
Sexting a kybergrooming (1. - 2. ročník SŠ)
Program vede k zamyšlení nad rozumným užíváním sociálních sítí a kyberprostoru vůbec. Žáci si budou seznámeni s aktuálními fenomény sexting a kybergrooming a s tím, jakou nesou odpovědnost a potencionální právní následky jejich pachatele. Jednotlivé aktivity umožní žákům nahlédnout vhodnost či nevhodnost sebeprezentace a sdílení intimních informací či materiálů v prostředí sociálních sítí. Důraz je kladen na oblast tajemství a ochranu svého soukromí.
Manipulace s fakty je na internetu běžně rozšířená. Mladí často nerozumí manipulativním technikám, které se na internetu používají za účelem podvodu, krádeží, dezinformací a zábavy. Program napomáhá rozvoji kritického myšlení na konkrétních příkladech, které mladí lidé znají z internetu (manipulace s fotkami a videi, dezinformace, tzv. šmejdi na internetu). Učí žáky, jak si ověřovat zdroje.
Šikana – nemoc vztahů (1. - 2. ročník SŠ)
Program skrze interaktivní hry pomáhá žákům, aby se mezi sebou lépe poznali, dokázali překonávat kritické momenty a zaměřovali se svoje silné stránky. Dále jsou seznámeni s ukazateli šikany a s její patologií. Lekce klade důraz na to, že každý člověk je součástí nějakého kolektivu a tak je i spoluodpovědný za zdravé vztahy v něm. Během programu jsou žáci povzbuzováni k osobní odvaze, aby včas zasáhli, pokud se setkají s prvotními stádii šikany. Žáci se také seznámí s postupem, jak se zachovat v nouzi, příp. koho požádat o pomoc nebo o radu.
Program prezentuje jednotlivé poruchy příjmu potravy, příčiny jejich vzniku a jejich následné projevy. Poukazuje na závažnost problematiky PPP, na její charakter závislosti a psychické poruchy i na fakt, že nemalé procento PPP končí smrtí. Dále je cílem seznámit posluchače se způsoby, jak se chovat k někomu, kdo již PPP trpí a ukázat na možnosti, jak dané osobě pomoci. V lekci jsou sdíleny reálné příběhy lidí, na kterých je ukázána záludnost této nemoci. Jelikož si lektor sám dlouhodobě procházel různými formami PPP, bude mluvit z hluboké vlastní zkušenosti a otevřeně se o ní podělí s posluchači.
Smysluplná láska (1. - 2. ročník SŠ)
Interaktivní program vede účastníky k zodpovědnému přístupu k partnerským vztahům, rozvoji vlastních konstruktivních postojů a uvážlivé volbě partnera. Vychází z tezí, že trvalý láskyplný partnerský vztah „nepadá z nebe“ tak, že najdeme toho pravého, ale je podmíněn rozhodnutím a správnými postoji a roste systematickým úsilím obou partnerů. Počáteční okouzlení je krásné a důležité, ale pomíjí. O láskyplný vztah musíme pečovat a stojí za to o něj usilovat.
Zdravé (rovnocenné) mezilidské vztahy jsou založeny na svobodě. Vztah, ve kterém opakovaně dochází k manipulaci, kdy jeden z aktérů nakonec (u)dělá to, co nepovažuje za správné, není zdravý a tedy ani dlouhodobě šťastný. Interaktivní program založený na příkladech ze života cílí k zodpovězení následujících otázek: Jak rozpoznat manipulaci ve vztahu? Jaké mohou být konkrétní způsoby manipulace ve vztazích? Jak čelit manipulativnímu jednání s námi? Jak se chovat a komunikovat, aby druzí měli svobodu volby?
Kariérové poradenství (9. třída ZŠ, 4. ročník SŠ + 2.ročníky gymnázií)
Mladí lidé dnes díky internetu mají přístup k záplavě informací o studijních/učebních oborech, jejich náročnosti, souvisejícímu finančnímu ohodnocení a uplatnění na trhu práce. Zároveň mají možnosti vzdělávání a získávání pracovních zkušeností doma i v zahraničí, o kterých se jejich (pra)rodičům mohlo jen zdát. Na druhé straně jsou však dnešní společností stále více orientovanou na individualismus, výkon a úspěch vystaveni tlaku, získat co nejprestižnější a nejlépe placené zaměstnání. Zda je však daná práce bude vnitřně naplňovat a co vše jí případně budou muset obětovat, to se často vnímá jako podružné. Program proto nejprve vybízí k úvaze nad motivací pro hledání „ideální práce“ a zamýšlí se nad pojmy zaměstnání a povolání. Hlavní část programu je pak věnována sebepoznání a vyhodnocení vlastních obdarování a predispozic pro určitý typ či oblast práce, a to formou různých, v praxi používaných osobnostních dotazníků.